• hej@mefonsterputs.se
  • 08-490 043 22

Fönsterputs i Stockholm

ME Fönsterputs logo
RÄKNA UT PRIS
  • 08-490 043 22
  • PRISER
  • HÄR FINNS VI
  • Kontakt
    • Miljö och Kvalitet
    • Vanliga frågor
    • Villkor
Meny
  • 08-490 043 22
  • PRISER
  • HÄR FINNS VI
  • Kontakt
    • Miljö och Kvalitet
    • Vanliga frågor
    • Villkor
BOKA FÖNSTERPUTS

Telefon:

08-490 043 22

Adress:

ME Fönsterputs
Linjemästarvägen 51
162 70 Vällingby

E-post:

hej@mefonsterputs.se

Vanligaste orterna

  • Bromma
  • Sundbyberg
  • Solna
  • Sollentuna

Info

  • Villkor
  • Miljö & Kvalitét
  • Vad ingår
  • Priser

Info

Snabbkontakt

Webbansvarig: Wonderbird AB

ME Fönsterputs logo
  • 08-490 043 22
  • PRISER
  • HÄR FINNS VI
  • Kontakt
    • Miljö och Kvalitet
    • Vanliga frågor
    • Villkor
Meny
  • 08-490 043 22
  • PRISER
  • HÄR FINNS VI
  • Kontakt
    • Miljö och Kvalitet
    • Vanliga frågor
    • Villkor
BOKA FÖNSTERPUTS

ME Fönsterputs Stockholm
Linjemästarvägen 51
162 70 Vällingby
hej@mefonsterputs.se

100% Nöjda kunder
 5/5
If logo
Svanen Ikon
Våra villkor
Bokning

– Avbokning av fönsterputs som sker senare än 24 timmar från bokningen debiteras med en fjärdedel av totalkostnaden, alltså innan RUT-avdraget.

– Samtliga fönster ska vara tillgängliga på så vis att fönsterputsaren inte behöver plocka bort lampor, blommor, möbler etc. Det tillkommer en avgift om 100kr efter RUT-avdraget om ni önskar att vi gör det åt er.

– Vid arbete som kräver att stå på högre höjd på stege eller använda stång görs en bedömning på plats av fönsterputsaren om detta är genomförbart.
Vid risk för skador, fall eller icke godkänt putsresultat förbehåller vi oss rätten att stryka dessa fönster från bokningen.
Detta gäller också vid hinder av t.ex. markiser. 

Ömtåliga fönster m.m

– Vi putsar inte fönster som redan har skador eller sprickor i sig. Inte heller gamla fönster som riskerar spricka när vi öppnar dem. Detta gäller även om gångjärnen inte är bäriga för att öppna utan risk för sprickor i glaset.

– Persienner som ramlar ut utan att vi vart oförsiktiga tar vi ej ansvar för.

– Ömtåliga material som inte tål vatten eller fönsterputsarens medel, exempelvis obehandlat trä eller stenskivor, ska kunden i förväg ha täckt över.

– Vi ersätter heller inte gamla och utslitna persienner i fall de går sönder vid normal användning.

– Fönsterputs av fasta balkongglas (oftast de nedtill) görs enbart efter bedömning av fönsterputsare på plats. Vi behöver ta hänsyn till säkerheten, kvaliteten i utförandet och vilka eventuella problem arbetet kan medföra.

Betalning

– Betalning sker i efterskott när arbete har utförts.

– Faktura skickas med e-post efter utfört arbete. Önskas fakturan som brev med postgång tillkommer en fakturaavgift om 29 kr.

– Betalningsvillkor för fakturor är 14 dagar. Vid försenad betalning har företaget rätt att ta ut en påminnelseavgift samt dröjsmålsränta enligt räntelagen.

– Kunden godkänner att företaget handlägger ansökan om skattereduktion till Skatteverket i enlighet med gällande lagstiftning. Efter att kunden har uppfyllt villkoren för ansökan om skattereduktion sänder företaget denna till Skatteverket.

– Vid beslut meddelas både företaget och kunden av Skatteverket. Om kunden inte beviljas skattereduktion, helt eller delvis, är kunden betalningsskyldig för resterande belopp.

– För din säkerhet är vi ansvarsförsäkrade upp till 10 miljoner per skada vid fönsterputs i Stockholm..

– Verksamhetsskyddet hjälper till om företaget blir skadeståndsskyldigt på grund av skador på personer eller deras saker.

– Eventuella avvikelser (såsom fler rum, uppgett fel antal fönster med spröjs, uppgett fel antal fönster på balkongen etc) från uppgifterna som lämnats till oss via telefon, mail eller i bokningen på hemsidan, kommer att korrigeras på fakturan mot verklighetens utfall. Se exempel under Vanliga Frågor.