Fönsterputs i Stockholm
Allmänna Villkor
Räkna ut pris och boka din fönsterputs här.
Vi bekräftar alltid din bokningar inom 24 timmar och hör alltid av oss innan vi kommer.
Fönsterputs i HELA Stockholm
ME Fönsterputs
Stockholm
Armfeltsgatan 26
115 34 Stockholm
hej@mefonsterputs.se
– Avbokning av fönsterputs som sker senare än 24 timmar från bokningen debiteras med en fjärdedel av totalkostnaden, alltså innan RUT-avdraget.
– Samtliga fönster ska vara tillgängliga på så vis att fönsterputsaren inte behöver plocka bort lampor, blommor, möbler etc. Det tillkommer en avgift om 100kr efter RUT-avdraget om ni önskar att vi gör det åt er.
– Vi putsar inte fönster som redan har skador eller sprickor i sig. Inte heller gamla fönster som riskerar spricka när vi öppnar dem. Detta gäller även om gångjärnen inte är bäriga för att öppna utan risk för sprickor i glaset.
– Persienner som ramlar ut utan att vi vart oförsiktiga tar vi ej ansvar för.
– Ömtåliga material som inte tål vatten eller fönsterputsarens medel, exempelvis obehandlat trä eller stenskivor, ska kunden i förväg ha täckt över.
– Vi ersätter heller inte gamla och utslitna persienner i fall de går sönder vid normal användning.
– Betalning sker i efterskott när arbete har utförts.
– Faktura skickas med e-post efter utfört arbete. Önskas fakturan som brev med postgång tillkommer en fakturaavgift om 29 kr.
– Betalningsvillkor för fakturor är 14 dagar. Vid försenad betalning har företaget rätt att ta ut en påminnelseavgift samt dröjsmålsränta enligt räntelagen.
– Kunden godkänner att företaget handlägger ansökan om skattereduktion till Skatteverket i enlighet med gällande lagstiftning. Efter att kunden har uppfyllt villkoren för ansökan om skattereduktion sänder företaget denna till Skatteverket.
– Vid beslut meddelas både företaget och kunden av Skatteverket. Om kunden inte beviljas skattereduktion, helt eller delvis, är kunden betalningsskyldig för resterande belopp.
– För din säkerhet är vi ansvarsförsäkrade upp till 10 miljoner per skada vid fönsterputs i Stockholm..
– Verksamhetsskyddet hjälper till om företaget blir skadeståndsskyldigt på grund av skador på personer eller deras saker.
– Eventuella avvikelser (såsom fler rum, uppgett fel antal fönster med spröjs, uppgett fel antal fönster på balkongen etc) från uppgifterna som lämnats till oss via telefon, mail eller i bokningen på hemsidan, kommer att korrigeras på fakturan mot verklighetens utfall. Se exempel under Vanliga Frågor.