⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Över 10 000 nöjda kunder ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Räkna ut pris och boka
din fönsterputs här
Vi bekräftar alltid din bokning inom 24 timmar och hör alltid av oss innan vi kommer.
Vi putsar alla sidor
Givet är att vi putsar alla sidor på dina fönster. Fram och bak och emellan. Våra priser baseras på att vi putsar alla sidor.
Fönsterputs i Stockholm – All Inclusive
För att du inte ska få någon otrevlig överraskning på fakturan så är priset du får för din fönsterputs i vår uträkningsmodul inklusive ALLT. Det tillkommer inga konstiga kostnader eller avgifter som gör att fakturan säger något annat priset du fått på mail eller telefon.
Vår faktura avspeglas alltid mot hur verkligheten på plats ser ut. Detta för att du inte ska behöva betala för mer än vad som utförs.
Vi städar efter oss
Självklart ser vi till att inte stöka ner när vi är hemma hos dig eller på ert företag i Stockholm. Fönsterputs innebär att en del vatten kan hamna på golv och runt dina fönster men vi torkar alltid upp efter oss och ser till att i största möjliga mån lämna arbetsplatsen som den såg ut när vi kom.
Har du ömtåliga golv eller möbler så läs mer om det i våra Allmänna Villkor.
Vad behöver jag göra innan ni kommer?
Se till att fönsterputaren har fri tillgång till alla fönster när han ska utföra sin fönsterputs. Ta bort prydnadssaker, lampor, gardiner m.m som ni tror kan vara i vägen för vårt arbete.
Större möbler, så som soffa, skrivbord och säng, kan stå kvar så länge fönstret kan öppnas helt och hållet och om det är ok att vi ”klättrar” i berörd möbel för att få till det perfekta resultatet vi strävar efter.
Garanti
Självfallet lämnar vi garanti på all fönsterputs vi utför i Stockholm. Vi vill att ni ska känna er 100 procent nöjda med oss och vårt resultat. Skulle ni mot förmodan inte göra det så åtgärdar vi självklart vårt arbete utan kostnad.
Garantin gäller i 3 dagar efter avslutat arbete men vi går så klart igenom vår fönsterputs med er på plats när vi är klara.
Hur ska jag räkna mina fönster i er uträkning?
Lättast är att du räknar hur många fönsterbågar du har i din lägenhet eller hus, alltså den ram som håller fast fönsterrutorna, bortseende från spröjs för det fyller du i längre ner i uträkningen. 1 fönsterbåge är lika med 1 fönster i vår uträkning. Se exempel här.
– Avbokning av fönsterputs som sker senare än 24 timmar från bokningen debiteras med en fjärdedel av totalkostnaden, alltså innan RUT-avdraget.
– Samtliga fönster ska vara tillgängliga på så vis att fönsterputsaren inte behöver plocka bort lampor, blommor, möbler etc. Det tillkommer en avgift om 100kr efter RUT-avdraget om ni önskar att vi gör det åt er.
– Vid arbete som kräver att stå på högre höjd på stege eller använda stång görs en bedömning på plats av fönsterputsaren om detta är genomförbart.
Vid risk för skador, fall eller icke godkänt putsresultat förbehåller vi oss rätten att stryka dessa fönster från bokningen.
Detta gäller också vid hinder av t.ex. markiser.
– Vi putsar inte fönster som redan har skador eller sprickor i sig. Inte heller gamla fönster som riskerar spricka när vi öppnar dem. Detta gäller även om gångjärnen inte är bäriga för att öppna utan risk för sprickor i glaset.
– Persienner som ramlar ut utan att vi vart oförsiktiga tar vi ej ansvar för.
– Ömtåliga material som inte tål vatten eller fönsterputsarens medel, exempelvis obehandlat trä eller stenskivor, ska kunden i förväg ha täckt över.
– Vi ersätter heller inte gamla och utslitna persienner i fall de går sönder vid normal användning.
– Fönsterputs av fasta balkongglas (oftast de nedtill) görs enbart efter bedömning av fönsterputsare på plats. Vi behöver ta hänsyn till säkerheten, kvaliteten i utförandet och vilka eventuella problem arbetet kan medföra.
– Betalning sker i efterskott när arbete har utförts.
– Faktura skickas med e-post efter utfört arbete. Önskas fakturan som brev med postgång tillkommer en fakturaavgift om 29 kr.
– Betalningsvillkor för fakturor är 14 dagar. Vid försenad betalning har företaget rätt att ta ut en påminnelseavgift samt dröjsmålsränta enligt räntelagen.
– Kunden godkänner att företaget handlägger ansökan om skattereduktion till Skatteverket i enlighet med gällande lagstiftning. Efter att kunden har uppfyllt villkoren för ansökan om skattereduktion sänder företaget denna till Skatteverket.
– Vid beslut meddelas både företaget och kunden av Skatteverket. Om kunden inte beviljas skattereduktion, helt eller delvis, är kunden betalningsskyldig för resterande belopp.
– För din säkerhet är vi ansvarsförsäkrade upp till 10 miljoner per skada vid fönsterputs i Stockholm..
– Verksamhetsskyddet hjälper till om företaget blir skadeståndsskyldigt på grund av skador på personer eller deras saker.
– Eventuella avvikelser (såsom fler rum, uppgett fel antal fönster med spröjs, uppgett fel antal fönster på balkongen etc) från uppgifterna som lämnats till oss via telefon, mail eller i bokningen på hemsidan, kommer att korrigeras på fakturan mot verklighetens utfall. Se exempel under Vanliga Frågor.
– Avbokning av fönsterputs som sker senare än 24 timmar från bokningen debiteras med en fjärdedel av totalkostnaden, alltså innan RUT-avdraget.
– Samtliga fönster ska vara tillgängliga på så vis att fönsterputsaren inte behöver plocka bort lampor, blommor, möbler etc. Det tillkommer en avgift om 100kr efter RUT-avdraget om ni önskar att vi gör det åt er.
– Vid arbete som kräver att stå på högre höjd på stege eller använda stång görs en bedömning på plats av fönsterputsaren om detta är genomförbart.
Vid risk för skador, fall eller icke godkänt putsresultat förbehåller vi oss rätten att stryka dessa fönster från bokningen.
Detta gäller också vid hinder av t.ex. markiser.
– Vi putsar inte fönster som redan har skador eller sprickor i sig. Inte heller gamla fönster som riskerar spricka när vi öppnar dem. Detta gäller även om gångjärnen inte är bäriga för att öppna utan risk för sprickor i glaset.
– Persienner som ramlar ut utan att vi vart oförsiktiga tar vi ej ansvar för.
– Ömtåliga material som inte tål vatten eller fönsterputsarens medel, exempelvis obehandlat trä eller stenskivor, ska kunden i förväg ha täckt över.
– Vi ersätter heller inte gamla och utslitna persienner i fall de går sönder vid normal användning.
– Fönsterputs av fasta balkongglas (oftast de nedtill) görs enbart efter bedömning av fönsterputsare på plats. Vi behöver ta hänsyn till säkerheten, kvaliteten i utförandet och vilka eventuella problem arbetet kan medföra.
– Betalning sker i efterskott när arbete har utförts.
– Faktura skickas med e-post efter utfört arbete. Önskas fakturan som brev med postgång tillkommer en fakturaavgift om 29 kr.
– Betalningsvillkor för fakturor är 14 dagar. Vid försenad betalning har företaget rätt att ta ut en påminnelseavgift samt dröjsmålsränta enligt räntelagen.
– Kunden godkänner att företaget handlägger ansökan om skattereduktion till Skatteverket i enlighet med gällande lagstiftning. Efter att kunden har uppfyllt villkoren för ansökan om skattereduktion sänder företaget denna till Skatteverket.
– Vid beslut meddelas både företaget och kunden av Skatteverket. Om kunden inte beviljas skattereduktion, helt eller delvis, är kunden betalningsskyldig för resterande belopp.
– För din säkerhet är vi ansvarsförsäkrade upp till 10 miljoner per skada vid fönsterputs i Stockholm..
– Verksamhetsskyddet hjälper till om företaget blir skadeståndsskyldigt på grund av skador på personer eller deras saker.
– Eventuella avvikelser (såsom fler rum, uppgett fel antal fönster med spröjs, uppgett fel antal fönster på balkongen etc) från uppgifterna som lämnats till oss via telefon, mail eller i bokningen på hemsidan, kommer att korrigeras på fakturan mot verklighetens utfall. Se exempel under Vanliga Frågor.